onsdag 18 maj 2011

Det hära med namn

De flesta som är i min närhet har relativt vanliga namn..
Likså är inte Matilda heller så ovanligt och tror de flesta vet eller hört någon med namnet.

Min skolpraktik på kielbåten var starten för mitt Amanda-aka. Ingen kunde få in att Matilda var mitt namn, och efter sisådär 10 tillrättavisningar så gav jag upp. Jag accepterade att jag i deras ögon "hette" Amanda.
På ett av mina första arbeten på SCA kallade alla mig för Amanda även där?!
Det är för mig tetigt då namnen inte ens är lika.
Ett extrajobb på Bowlingen resulterade i att jag även där kallades för Amanda.

Och idag, nästan 5 månader på mitt nya jobb kom en säljare förbi och kallade mig Amanda i förbi farten.
Jag svarade automatiskt och han uppfattade inte heller fel-namn-sägningen förrän vi i kör kom på det!

Syftet med inlägget är lite kreapy då flera oberoende människor kallar mig samma namn!?

Jaja nu får jag återgå. ha de gott.

Inga kommentarer: