lördag 19 februari 2011

Håll undan för helvete

Hur kommer det sig egentligen att man sårar folk, förmodligen hinner jag med några gånger till innan jag tackar för mig & säger adjö men ändå..
Tycker att man gör allt för att undvika det men ändå står man där sen och det sista man ville hände!
Lätt att vara efterklok, men usch vilken jobbig känsla när man utsatt någon för det.
Någon mår dåligt på grund av mitt handlande och agerande, någon gråter för att jag inte tog tillräckligt med ansvar, någon är sårad för att jag var feg, självisk & tänkte mest på mig själv!

Allt det som jag föraktar hos folk, allt det har jag nu själv skrivit under på!? Hur, hur kunde det bli så?

Min kloka vän sa till mig att jag måste vara mer tydlig. Och inte kan såra folk på detta viset.
Även fast det va undermedvetet och kanske en önsketanke så hann verkligenheten ikapp.
Sant som det är sagt så därför har jag nu blivit en erfarenhet rikare att ta med i mitt bagage!

Allt för idag - Håll undan

Inga kommentarer: