söndag 20 februari 2011

Lev i nuet, sikta mot framtiden och minns det förflutna.

Ibland gäller det att vara hård och kritisk mot sig själv.. På ett bra sätt så man lär sig av de som inte blir som man tänkt eller ville.

Att älta saker, tror jag är bra på att älta. Det måste jag definitivt jobba på tror jag!
Och även fast jag inte erkänner det för folk så ätlar jag ibland bara i tankarna..
För någonstans vet jag ju att det inte leder någoonstans att älta men ändå gör jag det!?

Ältar en del om min familj, har mina åsikter och viker inte en tum när det gäller det!
Men vafan det kanske är dags att vara lite öppensinnig och inse att alla är människor och planeringar ändras på vägen.. Det som har hänt har ju redan hänt, så att vända min negativa syn till något positivt istället och ta vara på mina underbara familjer!
En dag kommer man annars förmodligen sitta och tänka tillbaka på va fan man sysslade med?
Folk kommer ju inte alltid finnas kvar vid våran sida, hur mycket vi än vill det.
Innan det är försent och när man fortfarande har chansen att visa så ska jag försöka ändra på vissa åsikter, och en av de absolut finaste egenskaperna en människa kan ha är förlåtelse!
Så att börja med att förlåta, att förlåta utan att kanske säga något är stort i sig,

Kunde inte haft en bättre omgivning att växa upp med!


Bara en tanke - Håll undan

Inga kommentarer: