tisdag 26 mars 2013

Födelsedag

Oj oj oj, födelsedag igår. Min egna. 
Hur ska jag sammanfatta den?
Som alla som känner mig vet är födelsedagar heliga.
(det är inget krav till min egna men när mina nära och kära lägger ner massa tanke och
 energi på min dag, när dom vet hur mycket det betyder för mig, så blir jag såå glad)

Undrar hur jag förtjänat dom?

- Ett exempel är ett inlägg från Vanessas blogg som hon skrev igår (Väldigt rörd) - 
Hon gör att jag sträcker på mig ännu mer för jag är så stolt, att jag har er allihopa!


Började dagen med att stiga upp 04,45 sisådär pigg.
Jobba som vanligt, massa fina Grattisar.
Finaste Veronica bjöd på favorit lunch!

För att sedan avrunda jobbet några timmar tidigare.
Hem för snabb kaffe och ombyte.
In till stan och där tog jag min Carro i handen och krigade oss fram bland miljoner folk.
Hon hittade en supersnygg jacka! 
Och jag också, tills hon tog ett foto och visade, *hej jag är en tjock gris! (????)
Va hände där, födelsedagslyckan som bortblåst och jag vägrade köpa min drömjacka.
Att trotsa är det nya nu.
(kommer förmodligen gråta blod och trotsa trotset och sticka till Frölunda torg och köpa den)

Vi vandrade vidare och slutade på en uteservering invirade i filtar och drack gott vin.

Sammanstrålade med Sandra och Lottan och fyra glada tjejer begav sig till Puta madre.
Avnjöt god mat, Cava, Drinkar och bästa sällskapet!
Ni är fan oslagbara.





På riktigt!
Jag har funderat och funderat och bollat mellan mig och mina men kommer inte riktigt fram till min bästa lösning.
Det är ju så att man alltid ska göra det som känns rätt i hjärtat, och skippa det som tar mer energi än det ger.
I lördags var ett wake up call för min del.
Ganska mycket klarnade. Och jag vet vad som är fel och rätt.
Man kan inte alltid flamsa runt och tro att hjärtat och känslan "måste" bestämma.

Jag tänker bara vänta ut tiden och se vilken väg jag hamnar på.

Bokat en till konsert i sommar!
Förmodligen ska jag spendera den kvällen med Mr Right.
Är jag kär? Förmodligen i kärleken.

Inga kommentarer: