tisdag 22 mars 2011

Tankar på morgonkvisten!

Jag har människor som accepterar mig för den jag är, inte för vem jag kunde vart!

Men igår pratade vi om en sak, om hur och vad man tycker är värdefullt, till exempel
 ett tillfälle / sak / person / genre m.m. Listan kan bli lång men tror ni är med mig på vad jag menar.

Alla tycker vi olika, det som jag värdesätter vet ju jag med mig att vissa i min närhet inte uppaskattar på samma sätt! Även om det inte är ogill så är det inte betydelsefullt i samma bemärkning!
Där brsiter många tror jag! I alla fall jag, och det kan jag erkänna..
Jag glömmer ibland av vad mina nära värdesätter och ibland sätter mina egna behov före, menar nu inte att man ska låta andras saker gå föra sina egna.. Utan mer att det är något utav det finaste man kan få av någon, är den tanken! Den ansträningen att han/hon gjorde detta för att jag uppskattar det, fast personen inte gillar det lika mycket! Det är en oerhört fin gåva, tänk på det!
Om man man har möjlighet att ge någon det så tycker jag ni ska anamma det nu direkt!
- Det känner man ju direkt!

Jag har i alla fall bestämt mig att jag ska bli bättre på det, ibland kommer en snilleblixt från Matilda men det är ibland för långt mellan tillfällerna!

Så låt ord bli handling - Bara en tanke! - Håll undan.

1 kommentar:

Fredrik sa...

Du har så rätt så...