söndag 9 december 2012

Vanligt dravel.. En söndag!

Jag har ju bestämt mig att jag inte ska unna mig massa saker.
Och december är min värsta månad på året!!! Nästan alla fyller år.
Närmare bestämt 9 st i min nära närhet. Hur stora är oddsen?

Men min fundering är, varför måste jag alltid unna mig något.
Jag rådgör med mig själv, och alltid nästan vinner ”gör det Matilda!”

Varför måste jag köpa något?!?
Tankarna är ”åh jag är nog värd den här” eller ”Tror jag får unna mig denna lilla bara”
Vill man så MÅSTE jag.

Vissa saker är man värd. Men alla anledningar till varför är ibland ganska roliga.
 Egentligen enkelt, jag är fan värd det!




Så har unnat mig lite denna december som alltid, denna gången är tanken "Julklapp till Matilda"
hahahahaa lite komiskt endå..
Jag bestämmer ju över mig själv och min situation.

Idag är det jobb, söndags fika hos Mamma&Chrille, jag har bakat två olika grejer igår.
Som dom kan moffa i sig idag, hoppas det ska smakas ;)

Igår fick jag ett sms som värmde mig enda in i hjärtat!!

Inga kommentarer: